2007-04-17

Jobbpryltävlingen

En fru nära mig klagar alltid på att så fort hon fått ny jobb-PC eller annan jobbpryl, så får jag ganska snart en ännu roligare. Nu har det hänt igen, även om C ledde ganska länge med sin Qtek 9100.

Jag hämtade en HTC P3600 på posten igår. Jätterolig! - Konstigt förresten hur mycket förkortningar och andra ord som ryms i en såpass liten telefon?

GSM (GPRS/EDGE)
3G (HSDPA/UMTS)
IR
WiFi (802.11b/802.11g)
Bluetooth (2.0)
2-megapixels kamera
VGA-kamera
Micro-SD-kortplats (med just nu 1GB extra)
GPS (okänd feature tills för några dagar sedan. Funkar dock finfint med senaste firmware)
400MHz Samsung-CPU

Alltså leder jag både telefon- och PC-tävlingen just nu. C leder dock Blåtands-headset-tävlingen fortfarande och har en fungerande mailsynk med jobbmailen, vilket jag inte har. Totalställningen torde sålunda vara ungefär 2 -2..

4 kommentarer:

"R1" sa...

Nja- med inbyggd GPS så vill jag nog säga att du leder över C!

Mankan sa...

Hmm...jobbprylar, ja. Vet inte om felleveransen till mitt jobb kvalificerar sig, men titta själv och avgör ;-) Har lagt upp på min blogg: http://atepat912.blogspot.com/

Fredrik sa...

Såg ditt inlägg om pallen med olika saker.. Ni på jobbet behöver ju inte bekymra er om pepparkaksformar till jul i alla fall.. Och jag antar att handbojorna går att använda för att förankra partytält??

Mankan sa...

Jadu, roliga pepparkakor blir det allt. Frågan är om det skall vara glasyr på, och i så fall var... ;-)