2007-04-10

Fiffigt drag..

..att ha hotell på kontoret, för då kan de anställda jobba ungefär dygnet runt, utan att dom riktigt märker det, och firman sparar samtidigt in några spänn på hotellräkningar..

Jo. Vi har nämligen hotell på Stockholmskontoret. Sådär 40-50 rum av ganska ordinär hotellstandard med jobbnätverkskontakter och framlagd nätverkskabel. Bara att plugga in PC:n och fortsätta, liksom.. ..och det gör man allt som oftast.. Har sålunda suttit och pysslat med ett litet error ikväll, vilket jag antagligen skulle låtit bli om jag var hemma eller på annat hotell. Fiffigt drag, som sagt..

Vad gäller roligheten idag så var den väl sådär... Upp halv fem för att köra fem timmar till Stockholm, för att därefter vara barnvakt åt en glad samling av konsulter och tekniker är väl inte precis 'jippi' i mitt facit.. Åsså hålla på två dagar till?? Myyyys..!

En kollega föreslog förresten att jag kunde köra ner till Linköping lite imorgon, för att sen åka tillbaka hit till Stockholm imorgon kväll, men jag tackade vänligt men bestämt nej till det lilla hysset.. Vad jag menade med det där sista är att det alldeles oavsett, potentiellt alltid kan bli värre. Men inte den här gången..

Inga kommentarer: