2007-03-16

Tagen?

Blev just 'tagen' av frun.. Hmmm... Det är alltså en ny blogglek, och inte alls så intressant som det i förstone kan verka.

Reglerna är som följer:

Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Därpå väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.


Alltså måste jag skriva de underliga/egendomliga sakerna här..

  1. Fram tills dess jag var runt 20 hade jag flyttat i snitt var artonde månad.
  2. Klarar inte av halvöppna skåp och lådor. Måste tvångsmässigt stänga och putta in. Även hos andra.
  3. Har stuckit ut tungspetsen genom skinnet på hakan. Lyckades med detta en gång när en bil körde på min skateboard, som i sin tur flög upp i ansiktet på mig och slog hål.
  4. Har navelångest. Alltså: Prat om navlar, tittande på navlar, eller, Gud förbjude, petning på navel, får mig att må illa. Trodde att jag var ensam i hela världen om det tills en lumparkompis berättade att han hade samma.
  5. Jag uppfann laserskrivaren när jag var tolv. Hade ritat skisser och allt (som, om jag minns rätt, faktiskt hade funkat). Gissa om jag blev besviken när jag nåt år senare kom på att Xerox eller vilka-det-nu-var hade uppfunnit den före mig..
  6. Sofia Källgren (och för all del hennes lillasyster Linda) var dagbarn hemma hos oss när jag var yngel. Linda tuggade sönder mina smurfar. Skitunge!

Nu var det väl sådär schysst att 'ta' just mig, eftersom mitt urval bloggkompisar är minimalt. Hustrun knep 75% sådär bara..
Alltså får det bli den enda kvarvarande på min lista, nämligen Magnus..

2 kommentarer:

Mankan sa...

Sådär din gamle bäver... Nu ere betalt å kvitterat ;-)

Fredrik sa...

Tack. Snygg dubbling där.. :-)