2007-03-21

Samling

Det blir ett kumulativt inlägg idag.

Har varit i Linköping ett par dagar igen. När jag ändå var där agerade jag bulvan i ett gasolköksköp, vilket man ju inte gör varje dag.
Jan-Hadar bad mig hämta upp lite antika gasolprylar av en östgötsk halvknepig gubbe. Gubben och jag träffades utanför mitt hotell i måndags kväll, och numera ligger det fina gamla grejor i mitt bagageutrymme, klara för avhämtning.

Åkte hem från österlandet igår kväll. Direkt till doktormottagningen, ty min axel har varit ond och obrukbar i en vecka nu. Satt där och väntade lite, och var hemma i hemmet vid tretiden inatt. Beskedet från doktorn var att jag hade inflammation i muskler och senor, och att jag skulle knapra piller i tio dagar så skulle det bli bra igen..

Lilla frun hade en överjävlig dag igår. Hennes bil är dessutom sönder igen, och har bajs på sig. Mer om det här.
Påminner förresten lite om en gång för många år sedan, då jag i vår fräcka, då ägda, racerbil först blev påkörd av en Volvotant, och senare på kvällen körde på ett rådjur.. Bara det att det då var 'bucklor och päls' istället för 'bucklor och bajs'.. Vet inte vilket som är bäst?

Inga kommentarer: