2008-09-14

Djur-tur

Tio i tio i morse fick jag ett SMS från Fie Yong, som är en projektlederska av nån sort på jobbet här. SMS:et sa att dom nästan var framme vid hotellet, och att vi kunde gå ner närsomhelst.

Jag tyckte väl kanske lite att det var väl att ta i..? - Zheng skulle ju komma, och ha med sig lillkillen, men varför måste Fie Yong också komma? - Inget ont i henne på något vis, men halva Singapore-kontoret behöver väl inte engagera sig i vår Zoo-tripp? Nästan pinsamt ju..
När vi kom ner till lobbyn, så var Fie Yong där med en småtting, och jag undrade för mig själv lite hur alla skulle få plats i bilen, men sa inget.
När vi kom till bilen så satt Zheng där, men utan barn. - Jag fattade ingenting, och frågade lite försynt vems jätteglada barn det var, och efter svaret fick jag ihop det. Dom är gifta. Det är bådas barn!
Det där med att dom är gifta kunde man aldrig ha anat. Gissar att dom bara är gifta på fritiden, för på jobbet har det märkts absolut ingenting. Varken denna gångna veckan eller i våras.
Hursomhelst var det en trevlig utflykt. Det blev lite väl varmt framåt eftermiddagen. Såpass varmt att även infödingen Zheng gnällde lite och såg blank ut. Det blev runt fyra timmars runtknatande i en himla trevlig djurpark. Kul!
Lite odjur nedan (förresten är EMU inte bara en valutaunion, utan även hemskt ful pippi, vilket framgår rätt klart):




1 kommentar:

Fredrik sa...

Påminner inte emu'n om Karl-Bertil Jonsson lite?