2008-02-01

Lamadjuret är hemma och en insikt om ålder

Det lama djuret Stefan kom hem förut. Väldigt bra, eftersom jag inte sett honom sedan igår morse eller i förrgår kväll.

Annars är jag gräsänkling, ty Tant Fru är i Dalafjällen och oåker skidor. Granntanten är där hon med, så kanske jag skulle pallra mig över till granngubben idag eller imorgon med en Rochefort '8' som jag köpte förut??

Nå... Annars är jag mest skitgammal. Exakt hur gammal insåg jag för ett par timmar sedan när jag till matlagningen svängde ihop en liten playlist på köks-PCn.. - Jag säger bara Blancmange, Man Parrish, Kraftwerk, The Cars.... - Vafaan....?? - Det är förvisso asbra men inte precis hel-sprillans-nytt? Kraftwerklåten jag plockade var förstås från 2000, men resten är väl redigt åttital väl? Att bara ens bry sig om Kraftwerk är väl nästan intagningsprov för närmaste servicehus?

Igår (även då gräsänkling) gav jag mig på att försöka installera OS X Leopard på den gamla T43-an (med ny sorts DVD). Gick åt h-e igen, fast inte lika fort som sist. Den installerade faktiskt och bootade, men sen gick det lite fel, så den hamnade i en evig omstartsloop. Jag drog ur sladden och ställde tillbaka den i hyllan igen.

Just nu verkar det absolut säkraste sättet att få till nåt slags Macintoshmojäng hemma att köpa ett Asus P5W DH Deluxe moderkort och sen valfritt extra bjäfs att koppla fast i det. Då lär till och med det trådlösa nätverkskortet funka!!

6 kommentarer:

Anonym sa...

...och hur går det med Powerbitmodemet då? Jag väntar på att få höra hur det går...

"R1" sa...

Ölen var god och WII spelet var roligt. Tråkigt bara att "ynglen" vann så lätt.

Fredrik sa...

Peter:
Vad gäller modemet så måste jag hitta rätt kontakt. Fick ingen dial-tone med dom jag hade framme. Måste leta upp nya. Det är dock överens i fråga om AT+CID=1..

Anonym sa...

Det är specialkontakt på de modemen, men jag har åtminstone en kontakt som passar till mitt modem, som du kan testa med.

Anonym sa...

Maila eller ring mig om du vill låna den...

Mankan sa...

Äh, så jämrans gammal kan du väl inte vara...det skulle ju innebära att jag är lika gammal...och det är jag ju inte...eller?