2007-11-03

Mycket nu..

Lördag halv tio. Skitmycket kaffe som måste drickas. Tufft, men nån måste ju.
Fick ett mail från mitt enda kända 'fan' förut. En kille i Holland som enligt egen uppgift spelar mina musikgrejor i sin MP3-spelare för jämnan. Knasig måhända? Hursomhelst så skickade jag över lite halvfärdigt smått & gott så att han inte tappar intresset helt. Jag menar, jag lägger ju inte precis upp nya grejor varje dag...

Vid elva skall vi ha vägföreningsmöte och möjligen även faktiskt göra något. Inte vet jag, men det finns ju hål i vägen som bör fyllas igen och säkert hundra grejor till. Vi får se.

Ikväll är det Halloweenfest med Thaimat borta på 'gamla' stället med dom gamla grannarna. Väldigt traditionellt, även om jag tycker hela Halloweengrejen egentligen är satans larvig. Dessutom var det väl egentligen Halloween den siste Oktober??! Något som en massa godistörstande ungar (och för den delen målbrottskraxande ungdomar) varken har en aning om eller bryr sig om. Godis, godis, godis!! Jävla trams om ni frågar mig!

Inemellan allt detta skall jag försöka installera OS-X Leopard på en gammal(?) bärbar PC. Högst otillåtet och ett sätt att liksom be om trubbel, men eftersom det skall gå, så måste man. Hackad DVD-image har tankats hem inatt, så det är väl bara att leta upp instruktioner och börja bränna skiva.. Inte fanken skall man behöva köpa svindyr, fast snygg, Apple-hårdvara bara för att småtesta lite MacOS, eller hur?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att ni inte kom till oss i kväll...

Den där DVD'n du hade laddat ner, skulle man kunna tänka sig att du kan lägga den nånstans där jag kommer åt den?

Fredrik sa...

Så fort jag vet att skivan är OK, så kan jag så klart lägga den nånstans. Status just nu är att jag tror att den är bra, men att PCn jag testar på inte är helt hundra.
Hoppas ni hade kul på ert partaj igår.

Anonym sa...

Juste!
Det var kul, hoppas ni hade kul också!

MagnusG sa...

Ränderna går aldrig ur!?! Dessa gamla härliga Fredrik-takter får mig att småle... Det påminner mig om när du för många år sedan skulle koppla in ett två meter högt diskskåp (från nån utrangerad AS/400 såklart) som drar energi från en halv kärnreaktor via SCSI till en tvåkilos ThinkPad. Bara för att det skulle gå... Jag tror Peter var inblandad i det också... Hur gick det med den laborationen förresten? Jag har gått och undrat i typ 8-9 år nu! Om jag minns rätt så var det också i samband med det som jag blev tipsad om www.because-we-can.com, fast den har annat innehåll idag...

# Magnus

Fredrik sa...

Magnus: Vi sparkade aldrig igång det där diskracket i nån större omfattning. Orvar bad oss för skojs skull titta på effektmärkningen på diskarna. Tror att det var 150-200W STYCK, och det satt ett försvarligt gäng i racket, så vi hade nog smält proppskåpet om vi försökt. Sen tror jag dessutom att diskarna skulle anslutas med HVD-SCSI (high voltage differential), så det hade nog skitit sig ändå. Men det var en mycket bra idé...