2007-02-03

Tjatiga ungar

G&J hade tydligen bestämt sig för att hoppa studsmatta idag.

In kommer dom och tjatar om studsmattemontering så att öronen trillar av. Efter tre, fyra, fem 'nej' så kanske man kunde tro att dom skulle lägga av?? - Icke!

'Vi tar fram den till våren' säger jag. 'Det ÄR ju vår ute' säger dom. 'Idag, ja.. ..nästan' säger jag, osv, osv i all evighet..

Nu är barnen dom mest stackars barnen i hela universum, och det är bara mitt fel. Det finns INGET annat att göra än att just hoppa studsmatta, så det är mitt fel att dom har JÄTTETRÅKIGT!!

Nu surar dom ikapp uppe i G's rum..

8 kommentarer:

"R1" sa...

Fyy, vilken hemsk pappa! Hade vi haft en matta så hade vi självfallet monterat upp den idag och monterat ned igen när snön kommer en sista gång ;)

Jaså, de hamnade hos dig - kanske för att jag tvingade dem att städa?

Fredrik sa...

Städa vill dom inte, nä... Alls. G's rum ser ut som om Gudruns storasyster har blåst igenom, eller som ett nysprängt torg i Bagdad.

Unknown sa...

Från J.
kan vi ta fram hopp, hopp nu?

Fredrik sa...

Näpp! April... Tidigast..
Hoppar J förresten inte alldeles utmärkt överallt även utan studsmatta??

Unknown sa...

Det är snart april.
Hoppas jag!

Fredrik sa...

Skall du börja blogga igen i April?? ;-)

Unknown sa...

jo då;););););)

"R1" sa...

är det april snart!