2007-02-21

Snö och England

Idag kom vintern.
Hög tid, kan man tycka, efter en höst som varat sedan September eller nåt, men tyvärr blir trafiken omöjlig, eftersom de svagsinta Volvoägarna blir helt paralyserade när det är två snöflingor i kors. Det tog sin lilla tid att åka genom stan för att hämta barn idag. Minst sagt. Blir nog ännu roligare imorgon bitti, eftersom det tydligen skall fortsätta snöa..

Igår kväll fick jag reda på att jag skulle till England idag. Någon timme senare blev det ändrat till att jag INTE skulle åka idag.
Idag fick jag reda på att jag ska till England på måndag istället, och det verkar lite mer definitivt, men man vet ju aldrig.. Hursomhelst så har jag beställt lite biljetter, som kan vara bra att ha OM jag ska dit på måndag. Bra med klara besked och framförhållning!

** Liten uppdatering här... För rättvisans skull var det faktiskt nån i en pytteliten Toyota som täppte till rätt bra på vägen idag. Inte bara Volvoägare, sålunda..

4 kommentarer:

Mankan sa...

Jaharu. Själv har jag just kommit hem från en tripp till just England. Hade en servicekurs i Southampton på tapeten. Sedan bar det av till London för att slutligen bära hemåt igen. 12 grader och mulet blev -8 och snöstorm när jag kom hem...hmm...undrar vad som är bäst... Det finns lite bilder på min blogg, men adminläget verkar strula lite. Därför har jag inte fyllt på med så mycket text än. Men det kommer, var så säker!

Fredrik sa...

Såg att du bombade in bilder med två minuters mellanrum igår, fast så mycket text var det inte nä...
Cliffhanger, utan tvekan..

Mankan sa...

Verkar som något galet blev fel efter att jag blivit tvungen att konvertera inloggningen till ett j**la Google-konto?! Försökte att byta typsnitt och ändra fontstorlek hur många gånger som helst. Inget fungerade. Därför beslutade jag att ta bort inläggen och börja om. Fast denna gången skriva allt på mobilen. Suck!

Fredrik sa...

Men det blev fint.. :-)