2006-12-28

Mamm-blogg


Bara för att jag fick klagomål på mitt glesa bloggande av den ömma modern nyss, så får jag väl skriva lite mer då'rå..

Verkar som att vi behöver en ny TV. Typiskt. Det är barnens spel-TV som fortsätter att bära sig åt. Min nogsamma rengöring häromsistens funkade bara nästan. Nu är den dum igen, och stänger av sig lite när som helst, till barnens stora förtret.

Alltså behövs en ny. Snart. Lagom stor. Nånstans mellan 23" & 50" blir bra. Om någon läsare av detta inlägg händelsevis har en sådan apparat över, så är det bara att höra av sig, eller helt sonika köra hit den.

Och visst... Det är ju en ny pryl, och det kunde man kanske tro att jag skulle tycka var roligt, men nu är det så att prylar skall köpas för att man VILL, och inte för att man MÅSTE (såvida 'måstet' inte är framtvingat av tillräckligt mycket 'vill', men det är ju en helt annan sak).

Jag får väl avsluta med ett litet snorigt pryltips till hemmet. En ägg-separator! Bara att knäcka ägget i gubben, och sen hälla ut äggvitan. Finfint! Kanske något för Benarebyköket, som i övrigt redan har allt??


Inga kommentarer: