2009-02-15

Söndagsutflykt

Idag blev jag medtagen till Pengerang. En ö nån timmes båttur från Singapore.

Som vanligt om man åker längre härifrån än man kan kasta en sten, så hamnar man i Malaysia, och så även idag. Alltså, fylla i immigrationsblanketter till Malaysia, och sen igen fylla i immigrationspapper till Singapore på hemvägen. Tröttsamt, men det blir mycket stämplar i passet. Alltid något...

Vad gör man där då? - Joo. Man tittar på strutsar, äter Chili Crabs och spanar in lotusblommor så klart. Lite blandade bilder nedan:












4 kommentarer:

Ilskebyttan sa...

Fina bilder! Vi blir lite avundsjuka här hemma. Lotusblomman skulle man ju kunna ha som vattenspridare. Den ser ju redan ut som att den är en sån.

PS. Skumma annonser du får från Google. Först om Bamse-tandkräm och sen om större bröst...

Mankan sa...

Sedärja! Kan du inte ta med dig några plusgrader hem? Typ 20-30 stycken... Här hemma har vi en himskans brist på såna. Minus 12 grader imorse...

Fredrik sa...

C: Du anar inte hur mycket vattenspridare dom ser ut som när dom blommat ut.. Faktiskt exakt som ett Kermit-grönt duschmunstycke (jag fick lära mig att man skall pilla ut fröna ur själva munstycket, sen öppna fröna och ta ut eventuell grodd (besk) och sen äta fröt. Det var inte så gott). Jag har ett styck utblommad blomma här. Tar bild på den sen..

M: Joo... Just idag fanns det överskott på plusgrader här. 34 tror jag är sista noteringen. Finns några att ge bort..

"R1" sa...

Japp, något för Hozelock designers att ta efter.