2009-02-22

Inget kul

Jag gillar Hong Kong. Den här stan har en puls och ett liv som är nästan bedövande. Det är rätt varmt, knappt 25 grader. Det regnar inte. Massa roliga prylar överallt, och förhållandevis billigt.
Allt borde alltså vara finfint, men det är det inte. Gissar att jag har lite söndagsångest, inför jäveljobbet nästa vecka. Kanske blir detta den feta smällen som jag mer eller mindre väntar på? Hittills har jag lyckats att köra igenom de flesta grejor jag ställts inför, men nästa vecka kanske jag biter i gräset. Hårt.
Vi skall uppgradera oss igenom en databas på runt 4,2TB, och helst så fort som möjligt. Sist jag gjorde ungefär samma sak var storleken 1,2TB, och det tog runt 36 timmar då. Helt andra förutsättningar då och nu, men ändå... Kan ta allt mellan en dag och två veckor. Och går det för långsamt så är det nog mitt fel dessutom, för jag specade maskinen som kunden har köpt för jag vet inte hur många miljoner spänn..
Men, som sagt, det regnar inte..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glöm inte ta Backup då!

Fredrik sa...

Vi testar på en ny maskin, som aldrig använts. 'Produktionsmaskinen' går som vanligt.

Mankan sa...

Ohoj i King Kongland. Haru spanat in någon kitchig pryl att lysa upp vinterland med? Förutom hotellstereon då... Får du ner den i väskan, förresten? ;-)

Fredrik sa...

Har inte blivit värst mycket tid för prylkollning. Satt på IBM och uppgraderade data till midnatt igår. Med lite flax slipper vi jobba hela kvällen idag, så kanske..?
Och nä, klockradion går inte ner i väskan..