2008-11-29

Gräsänkling

Frun drog till Rossö by the Sea igår. Alltså är jag ensam här.
Idag har jag inte gjort mycket nytta. Alls. - Kollat på Discovery, National Geographic och History Channel på TVn. Klinkat lite på mjukvarusyntarna och druckit kaffe.
Imorgon får jag nog göra nåt vettigare? Hustrun påminde snällt om att det kanske skulle sugas lite damm t ex... Det borde jag ju hinna mellan de intressanta programmen om diverse orakel i Delfi och amerikansk stenålder?
Kommenterade också precis ett av granngubbens halvgamla blogginlägg angående dynamiska DNS-entries. Kände att jag kanske sköt lite högt, och måste kanske lära herr R1 hur man vispar ihop A-records imorgon?

3 kommentarer:

Mankan sa...

Men heter det egentligen "skjöt"? I min bakhuvudsordbok står det "sköt"... I vilket fall som helst: Om jag fick leva med bara en enda kanal, skulle det nog vara Discovery. Finns ingen mer grabbig kanal! Tänk bara att spendera en helkväll med "American Choppers", "Miami Ink", stoora maskiner och otaliga överlevnadsprogram...?

Fredrik sa...

Du har såklart rätt... Error corrected!
Jädrans att jag som självutnämnd språkpolis åker på en sån grej..? Skämmigt! Skall aldrig mer göra dylikt misstag. Hoppas jag.

Mankan sa...

Helt okej. Fast nu ökade just pressen på mig...hmm...som assisterande språkpolis ;-)